Hoe betrek je medewerkers bij bedrijfscontent die je deelt op LinkedIn?

Bundelen van krachten

Het blijft dé grootste uitdaging voor bedrijven als het gaat om LinkedIn: ‘hoe betrek ik al mijn medewerkers bij de content die wij delen via onze bedrijfspagina op LinkedIn’?

Met de LinkedIn trainingen richt POM HR-Training & Branding zich op middelgrote tot grote bedrijven. Het grootste issue waar altijd op ingezoomd wordt tijdens deze trainingen is zorgen dat alle, of in elk geval het grootste deel van uw medewerkers, betrokken en vooral actief wordt.

Het áller belangrijkste hierbij is een goede interne communicatie. Een dooddoener maar toch: leg het belang uit aan uw medewerkers! Vertel en laat vooral zien wat er gebeurt als zij actief aan de slag gaan met bedrijfscontent.

Dit neemt POM HR-Training & Branding dan ook áltijd mee in haar trainingen door succes-voorbeelden te laten zien die inspireren. Uw medewerkers zijn uw beste ambassadeurs.

Er zijn nog tal van praktische tips, o.a.

➖ zorg voor complete profielen van alle medewerkers: all-star profielen zorgen voor 1,5 x beter bereik.

➖ vraag uw medewerkers niet om uw content te delen maar om commentaar te geven. Een gedeelde post wordt door LinkedIn herkend als een al bestaande post en zal daarom door het algoritme naar beneden geduwd worden.

➖ of: reik ze het originele post aan en vraag ze die te posten.

Hoe richt je jouw LinkedIn kanaal effectief in?

POM kan uw organisatie helpen om de LinkedIn bedrijfspagina zo optimaal mogelijk in te richten en goede content te creëren die aansluit bij uw doelgroep & uw medewerkers te activeren en in te zetten als ambassadeurs.

Al snel verzandt men in te weinig tijd om LinkedIn bij te houden, gebrek aan inspiratie en creativiteit. Ook is er vaak frustratie over het feit dat een plaatsing te weinig bereik oplevert: ”Wij zijn hartstikke actief met het plaatsen van berichten maar er reageert bijna niemand, hoe krijgen we een groter bereik en hoe krijgen we meer klanten?”

Zo komen de meeste klanten bij ons binnen. POM helpt u hiermee. Wij bieden meerdere modules en trainingen aan (u betaalt alleen voor hetgeen u daadwerkelijk nodig heeft en van toepassing is voor uw bedrijf) waarbij voorop staat: op een efficiënte manier een zo groot mogelijk bereik van uw doelgroep.

Wij zorgen binnen korte tijd voor een groei van uw volgers en groei van uw naamsbekendheid (kwantiteit) en versterken vervolgens de band met uw volgers: wij zetten volgers om in ambassadeurs van uw bedrijf (kwaliteit).

Review PaperWise (www.paperwise.eu)

”Met hulp van Stella van Rheenen van POM HR-Training & Branding heeft PaperWise de communicatie doelstellingen bepaald en een branding plan opgesteld. PaperWise heeft gekozen om LinkedIn als kanaal voor nieuws en interactie met de doelgroep in te zetten. Stella is een energieke, betrokken professional. Ze is deskundig op haar vakgebied en denkt actief mee”.

 

 

 

Leave a Reply