Visie

Als je met POM gaat samenwerken wil je natuurlijk graag weten met wie je te maken hebt. Op deze pagina lees je daarom de antwoorden op de meeste gestelde vragen over de achtergrond en visie van eigenaar en oprichter Stella van Rheenen, van POM HR-Training & Branding.

Hoe is POM HR-Training & Branding tot stand gekomen?

Als recruiter voelde ik een groeiend verlangen om niet alleen mensen te bemiddelen maar ook inhoudelijk te kunnen begeleiden. In mijn vakgebied spreek ik dagelijks werkzoekenden en carrière-switchers die geen flauw idee hebben waarin zij onderscheidend zijn. Ze vinden datgene waarin ze goed zijn eigenlijk maar heel gewoon. Anderen hebben weer juist een hele brede ervaring opgedaan en veel verschillende kwaliteiten in huis. Voor hen maakt juist die rijkdom aan talenten en expertise het moeilijk om een duidelijke focus aan te brengen, die hen herkenbaar maakt voor de markt.

Ik heb honderden sollicitanten gesproken en begeleid. Ook bemiddelde ik voor managers en directeuren bij vaste en tijdelijke functies in alle mogelijke branches. Deze brede werkervaring maakt dat ik mij snel kan verplaatsen in alle mogelijke soorten werkgebieden.

Ik zag geweldige kansen om mijn ruime ervaring met hr, (job)marketing, communicatie en loopbaan coaching heel effectief te kunnen inzetten: voor zzp’ers die werken en worstelen met hun positionering, voor werkzoekenden, voor carrière-switchers, voor HR managers die hun vacatures op de juiste plek, bij de juiste mensen willen laten opvallen en zo de juiste mensen binnen willen halen, voor re-integratie bureaus en arbeidsbemiddelaars. Zo rolde ik, als het ware vanzelf, dit vakgebied in.

Hoe werd de focus duidelijk?

Uit eigen ervaring weet ik wat het is om te worstelen met het vinden van een goede focus en de juiste vorm van ondernemerschap. Ik heb allerlei vormen persoonlijk uitgeprobeerd en ken zowel de voordelen als nadelen:

  • Ik heb 14 jaar in loondienst gewerkt binnen de uitzendwereld (als vestigingsmanager, als manager interim professionals, als recruiter, hr-adviseur en als trainer).
  • Daarna ben ik als eigen ondernemer verbonden geweest aan een franchise organisatie.
  • Ik heb ontwikkel- en opleidingstrajecten opgezet, me bezig gehouden met management development en het ontwikkelen van het recruitmentbeleid.
  • Ik was heel sterk aan het zoeken naar mijn passie en ben daarvoor ook naar adviseurs en specialisten geweest die tijd en aandacht voor mij namen om mijn ”soulsearch” mogelijk te maken.
  • En uiteindelijk was er geen houden meer aan: mijn bedrijf POM was dermate gegroeid, dat ik de overstap naar fulltime ondernemerschap heb gemaakt.

Wie is Stella van Rheenen?

pomhr-bellen1

Het gat in de markt, dat ben je zelf, heb ik aan den lijve ondervonden. Wie ik ben en wat mijn stijl en aanpak is, daarvoor laat ik graag mijn klanten en oud collega’s aan het woord. Op deze website (zie: recente reacties) staan reacties van mijn klanten die ik graag aan het woord laat. Wil je meer zien en weten over mij, kijk dan eens op mijn Pinterest.

Ik ♡ van Social Media. Ik gebruik het, ik geef er les in, ik lees er literatuur over, ik leef het! Om eerlijk te zijn check ik mijn social media accounts vaker dan mijn mail. Het is echter niet alleen waarvoor jij nu waarschijnlijk denkt. Alhoewel ik zeker bevestiging en energie krijg van de respons van volgers, retweets of blog comments, mijn liefde voor social media is diep geworteld in mijn hang en liefde voor ”leren”. Mijn persoonlijke leer-en ontwikkel netwerk is de basis van mijn social media succes. Het voedt mijn dagelijkse behoefte om te leren. Bedankt WordPress, Linkedin, Twitter, Facebook, Google+ en Pinterest = you complete me!

”Stella van Rheenen studeerde communicatiewetenschap binnen de faculteit Sociologie, aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Sociologie is de wetenschap die de mens in zijn relatie tot anderen bestudeert. Zij bestudeert en adviseert mensen en hun gedrag in hun sociale omgeving, in relatie tot de heersende moraal en ethiek. Praktisch gezien betekent dat de bestudering van het dagelijks leven van mensen en het functioneren van mensen in hun omgeving, sociale verbanden, wetten, normen en waarden, rolpatronen, gedragscodes en culturele verbanden”.

 

Leave a Reply