Personal Branding op LinkedIn van levensbelang voor uw bedrijf

Personal Branding is hot. Maar het dan nog op de juiste manier uitdragen op LinkedIn is een volgende stap die niet voor iedereen even gemakkelijk is. Veel bedrijven vinden het lastig vinden om een onderwerp als personal branding handen en voeten te geven en tot uiting te brengen op LinkedIn.

Personal branding is het antwoord op de maatschappelijke ontwikkeling van individualisering en een overload aan korte en veelal oppervlakkige informatiestromen die het menselijke aspect steeds meer naar achteren drukken. Personal branding geeft mensen en organisaties de kans om te laten zien wie ze zijn en wat hun ware verhaal is.

Mijn doel is om jou, jouw medewerkers en je bedrijf to the next level te brengen op LinkedIn. Dit doe ik door middel van het geven van diverse soorten trainingen, workshops/cursussen zowel live als online.

Samen laten we het LinkedIn algoritme dansen op onze voorwaarden, maken we jouw bedrijf zichtbaar, trekken we nieuwe leads, klanten en medewerkers aan, creëren we ambassadeurs voor jouw bedrijf en starten we met verkopen door middel van LinkedIn.

Ik ben ervan overtuigd dat het succes van (online) verkoop niet is om jezelf en je bedrijf te verkopen, maar vooral door anderen te inspireren om dit voor jou te doen.

Mijn ultieme doel is om mensen, afdelingen en bedrijven te helpen met hun branding op LinkedIn en hun te adviseren over het gebruik van LinkedIn zonder verlies van hun authenticiteit.

MIJN AANBOD ⇨

✔️ LinkedIn Profiel Training
✔️ LinkedIn Social Selling Business Training
✔️ LinkedIn Sales Navigator Training
✔️ LinkedIn Recruiter Training
✔️ Train-the-Trainer Training

IN WELKE VORMEN ⇨

✔️ In-Company Training
✔️ Privé Training
✔️ Open Training

Forget it; mensen interesseren zich niet voor je bedrijf, product of dienst

De toekomst, maar ook het heden, van het in contact komen met je klanten ziet er .anders uit dan er tot nu toe gebeurt. Niks geen grootspraak of marketing guerrilla technieken, maar van binnenuit, vanuit het hart van de organisatie een natuurlijke aantrekkingskracht doen ontstaan waarmee bedrijven van mens tot mens communiceren en waardevol zijn voor hun (potentiele) klanten.

Eigenlijk spreken we binnen de ”wetenschap” van Personal Branding niet eens over klanten maar over fans of ambassadeurs. Je medewerkers, netwerk en klanten dienen als ambassadeur, waarbij geldt dat eerlijke, oprechte en intrinsieke motivatie belangrijk is. Hoe oprechter en hoe meer intrinsiek je ambassadeur gemotiveerd is, hoe groter het effect.

Met Personal Branding richt je je zelden rechtstreeks tot klanten en gaat het zelden pur sang over je bedrijf, product of dienst. Dat interesseert mensen vaak namelijk bitter weinig. De vermeende grote bedrijven die vanuit hoofdkantoren marketingacties lanceren en met hun push & pull theorieën aankomen om de markt te bewerken, komen de komende jaren in hun hemd te staan. De wereld is veranderd. Persoonlijke aandacht en waardevol in al je uitingen zijn voor je klanten, voeren de boventoon.

Personal Branding zorgt voor tevreden klanten

Veel werknemers zijn volop bezig met het zoeken en vinden van de juiste uitdagingen. Wanneer de organisatie die niet kan bieden en te star blijft denken in traditionele oplossingen, zal er bij de eerste de beste positieve beweging van de economie een forse uitstroom van talent op gang komen. Een vooruitstrevend bedrijf dat serieus werk wil maken van het binnenhalen en vasthouden van talent, begrijpt dit en biedt jonge professionals dan ook alle gelegenheid om binnen de context van de bedrijfsidentiteit aan hun eigen personal branding te werken. Dit is niet alleen motiverend voor de individuele professional, maar leidt ook tot betere resultaten voor het bedrijf, omdat klanten en opdrachtgevers te maken krijgen met vakbekwame en sterk gemotiveerde professionals die namens het bedrijf een memorabele prestatie neerzetten. Personal branding leidt dus tot een win-win-win situatie. Bron: Richard van der Lee, Social Media Enquête Talentmanagement, maart 2012.

Personal Branding als beste katalysator van je bedrijf

Er zijn mensen die personal branding verkeerd interpreteren en denken dat het draait om hard schreeuwen en je mooier en beter voordoen dan de werkelijkheid en dat personal branding hiermee de betrokkenheid naar de organisatie ondermijnt. Echter zoals ik eerder beschreef biedt personal branding juist de kans om jezelf, je product of dienst of je bedrijf op een oprechte manier uit te dragen, wat de binding met de organisatie eerder sterker maakt dan verzwakt. Je bent als professional medeverantwoordelijk voor het merkbeeld dat je bedrijf uitstraalt naar de buitenwereld. Sterker nog, jij bepaalt voor een groot deel hoe mensen jouw organisatie zien. Dus is het voor organisaties van belang om van hun medewerkers hun beste ambassadeurs te maken en op die manier de organisatie vooruit te stuwen.

Tot slot

Ben je overtuigd van je bedrijf, product of dienst? Dat is de (uiteraard) de belangrijkste basis voor het uitdragen van je Personal Branding. Ga vervolgens op zoek naar mensen in je directe omgeving die betrokken zijn bij hetgeen je doet of verkoopt. Zij moeten eigenlijk net zo overtuigd en bevangen raken als jij. Zij worden jouw verlengstuk. Jouw verlengstuk naar de buitenwereld: jouw ambassadeur. Geef deze mensen een platform, wees waardevol voor hen en deel dit. En voilà, je personal branding is van start gegaan. Weten wat de volgende stappen zijn? Neem contact op of kom langs om vrijblijvend te praten om te zien of jij net zo overtuigd bent dat Personal Branding de oplossing is voor jouw bedrijf.

Wil je meer lezen over de geschiedenis van Personal Branding, kijk dan op: https://www.linkedin.com/pulse/1997-2017-de-geschiedenis-van-personal-branding-als-merk-van-rheenen/

Leave a Reply