Start met gevonden worden op LinkedIn

Gevonden worden op LinkedIn, wie wil het niet? Stoppen met zoeken en starten met gevonden worden is het beste advies dat ik je kan geven! Het is een optelsom van levenservaring, logica, frustratie, succes en falen. En dit is het resultaat.

Deze ”theorie” is langzaam maar zeker bij mij gegroeid in de loop der jaren. Dit heeft alles te maken met het feit dat het werkt. Het lijkt een simpele theorie en dat is het in praktijk ook! Je moet het alleen goed weten aan te vliegen: je moet er voor ”in beweging komen”.

Het eerste deel van de theorie is vooral een passief onderdeel. In het woord ”zoeken” zit namelijk verscholen dat je iets wil van een ander. Dat maakt het hoe je het ook wendt of keert ”passief” aangezien je je daarmee afhankelijk opstelt ten opzichte van de ander.

Zoeken betekent: je bent op zoek naar klanten. Je wilt wat van hen; je wilt dat ze reageren op jouw bericht op LinkedIn, je wilt iets verkopen aan je klant. Met andere woorden: je laat het slagen van je doel afhangen van de ander: gaat hij of zij jou wel uitnodigen, gaat hij of zij wel iets van je kopen, wil hij of zij überhaupt iets met je te maken hebben of iets van je kopen.

Allemaal onzekerheden die frustratie met zich meebrengen en sterker nog de kans op slagen vrijwel nihil maakt. Hoe harder je zoekt (roept, pusht, lawaai maakt, reclame maakt etc) hoe verder je doel wel van je weg lijkt te gaan. Logisch! zeggen de mensen die de theorie van POM echt begrijpen. Onlogisch zeggen mensen die door blijven gaan met zoeken en de theorie van POM niet kennen en/of niet (willen) begrijpen.

Wil je ECHT slagen en succesvol zijn op LinkedIn en vinden wat je graag wilt: START dan met GEVONDEN worden.

Dit tweede deel van de theorie, is een totaal andere keuze. Sterker nog, als je mensen om je heen gaat analyseren zul je zien dat er 2 kampen zijn:

  • Mensen die al hun energie en tijd stoppen in ‘ZOEKEN’ = passief (ook al denken ze vaak dat ze heel actief zijn) en samengevat zitten deze mensen op het spoor van ”I want something from you”. Zij maken zich daardoor klein en afhankelijk en lopen vaak tegen de muur omdat ze zaken niet vinden en zaken niet lukken: ze vinden geen klanten of leads op LinkedIn hoe hard ze er ook aan trekken. Als snel kom je in een neerwaartse spiraal of je moet er extreem hard aan trekken om het voor elkaar te krijgen: het voelt onnatuurlijk en niet goed, velen geven het uiteindelijk dan ook (gedwongen) op.
  • Mensen die al hun energie en tijd stoppen in ‘GEVONDEN WORDEN’ = actief en samengevat zitten deze mensen op het spoor van ”Come and get me”. Deze mensen snappen wat personal branding is, zij weten zichzelf waardevol en interessant genoeg te maken en komen daardoor gemakkelijk via o.a. achterdeuren binnen. Het betreft een actieve en positieve energie: iedereen kan het leren: er moet alleen helemaal ”omgedacht” worden. Als je eenmaal op de goede vliegroute ligt, kun je niet meer anders en zul je zien dat het lukt. Iedereen kan het!

Op 20 september 2016 stond ik met deze theorie op de TEDX. Mijn geloof en vertrouwen in deze theorie is groot en het succes blijkt ook groots.

De uitwerking, toepassing en resultaat zijn uiteraard groter dan het verhaal dat je hier leest. Vooral het onderwerp ”hoe word je dan precies gevonden” en ”hoe kom je tot activatie” roept de meeste vragen op en behoeft enige uitleg en toelichting.

Laat je inspireren en inspireer anderen, het is het grootste geschenk dat je jezelf en anderen kunt geven. Van een kop koffie en een goed gesprek tot een inspiratiesessie voor u of uw team, medewerkers of bedrijf: u kunt te allen tijde contact opnemen om over dit onderwerp te praten. Wilt u meer weten, neem gerust contact op met POM of lees meer: https://www.linkedin.com/pulse/stop-met-zoeken-start-gevonden-worden-stella-van-rheenen/

 

Leave a Reply